Het chartervliegtuig dat werd ingezet voor klanten van TravelEssence
Het chartervliegtuig dat werd ingezet voor klanten van TravelEssence

5 proactieve acties tijdens de cycloon in Nieuw-Zeeland

TravelEssence doet er alles aan om u de reis van uw leven te bezorgen. Ook als de omstandigheden even tegenzitten, zoals eerder deze maand (februari 2023) toen een cycloon Nieuw-Zeeland trof. Ons crisisteam is meteen in actie gekomen om klanten te helpen. Lees in deze blog meer over onze proactieve aanpak tijdens deze gebeurtenis.

1. Proactieve situatie monitoring

Al voordat de cycloon aankwam in Nieuw-Zeeland, hielden we het weerbericht nauwlettend in de gaten. Zo waren we tijdig voorbereid en hebben we ervoor gezorgd dat er geen klanten in de zwaarst getroffen gebieden aanwezig waren. Klanten die op dat moment op het Noordereiland rondreisden, hebben we op tijd geïnformeerd over de weersvoorspellingen.

2. Contact met klanten en hosts ter plaatse

Nadat de cycloon aan land kwam, hebben we klanten op de hoogte gesteld van de situatie. Ook hebben we hen, waar nodig, gerustgesteld en tips gegeven. Alle hosts in de getroffen regio’s hebben ons een update gegeven over de schade. Klanten konden met hun vragen ook veelal bij hen terecht.

Ons team in contact met klanten en hosts ter plaatse
© TravelEssence

3. Snelle hulp

Nadat de veerdiensten tussen het Zuider- en Noordereiland tijdelijk waren opgeschort, hebben we voor 12 klanten een chartervliegtuig geregeld. Zo konden zij alsnog hun geplande route op Noordereiland voorzetten. Klanten waardeerden het enorm dat we deze negatieve situatie voor hen hebben omgezet in een positieve ervaring.

4. Alternatieve routes

Vanwege een aantal hevig beschadigde wegen zijn voor een aantal klanten alternatieve routes opgesteld, inclusief passende accommodaties. In de meeste gevallen ging dit om 2 tot 3 nachten per reis. Op die manier konden zij hun oorspronkelijke reisplannen meteen voortzetten nadat de storm voorbij was.

Het chartervliegtuig dat werd ingezet voor klanten van TravelEssence
Het chartervliegtuig dat is ingezet voor TravelEssence klanten
© Sounds Air
Een weg bij Coromandel na de cycloon
Een weg na de storm bij Coromandel

5. Aangepaste reisplannen

Voor klanten die binnenkort afreizen naar een van de getroffen regio’s, is in overleg een aangepast reisplan opgesteld. Zo kunnen zij onbezorgd afreizen naar Nieuw-Zeeland en genieten van al het moois dat dit land te bieden heeft. Zeker na deze periode kunnen lokale hosts niet wachten om hen te ontvangen.

Ondertussen is het ook voor u weer veilig om naar Nieuw-Zeeland af te reizen. Twijfelt u? Of wilt u even overleggen met een van onze reisexperts? Bel ons dan via 030 272 5335. We beantwoorden graag uw vragen!

Handige weetjes

Ontdek meer over Nieuw-Zeeland

Ontdek adembenemende natuur

Nationale parken in Nieuw-Zeeland

Nieuw-Zeeland is een paradijs voor natuurliefhebbers. Met 13 nationale parken is er meer dan 29000 vierkante… lees meer

Land van diversiteit in cultuur en natuur

Ontdek de verschillende regio's van Nieuw-Zeeland

Nieuw-Zeeland is een relatief klein land, maar kent een enorme diversiteit. Elke regio bezit zijn eigen, unieke… lees meer

Reizen op maat naar Down Under

Beste reistijd Nieuw-Zeeland

In Nieuw-Zeeland zeggen ze wel eens dat er soms vier seizoenen in één dag voor komen. Wat ze hiermee bedoelen is… lees meer

Maak kennis met de bewoners

Maori in Nieuw-Zeeland

Slechts 14% van de Nieuw-Zeelandse bevolking is Maori en zij verwelkomen u graag met hun Manaakitanga, oftewel hun… lees meer

Kom een stap dichterbij uw droomreis

Er is meer mogelijk dan u denkt!

Neem contact met ons op voor de beste tips en adviezen, of bezoek een van onze gratis online presentaties. Maak kennis met onze reisspecialisten en stel al uw vragen.